נמצאה תרופה למגיפה: מודל המחוברות החדש שמשאיר את העובדים בארגון

עולם העבודה החדש מאמת אותנו עם שינויים ארגוניים תכופים ומעלה את הצורך של מנהלות ומנהלי משאבי אנוש להבין את העובדים שלהם.ן באמת. כולנו רוצים לדעת למקד את אסטרטגיית השימור הארגונית ולהשפיע באופן מהיר על העלאת המחוברות כדי לעצור מגיפת העזיבות. על מנת להישאר מעודכנים ולהביא ערך לעולם העבודה החדש, עדכנו את המודל עליו מבוסס סקר המחוברות שלנו ואנו שמחים לשתף אתכם במגמות האחרונות שנמצאו כמשפיעות מרכזיות על עובדים בימים אלה. אז מה הבשורה הייחודית שלנו ואיך זה נוגע לעובדים שלך? כל התשובות בכתבה.

העובדים מרוצים? היעילות עולה

נתונים רבים מוכיחים את כדאיות הצורך במחוברות העובדים לארגון כמשפיע על היעילות והתפוקות. בחברת Best Buy למשל מצאו כי גידול של 0.1% במחוברות מביא ליותר מ-100,000 דולר בהכנסה תפעולית שנתית לחנות. (Harvard Business Review,2010), בסקר שנערך אצלנו מצאנו קשר בין התפוקות של העובדים לבין מחוברות – 75% מהחברות שדיווחו על עלייה בתפוקות דיווחו גם על עלייה במחוברות הארגונית ב-2021 (AL Consultants, 2021). כאשר עובדים מרוצים הם מצביעים ברגליים ונשארים בארגון כשהם אפקטיביים ויעילים יותר.

כאשר עובדים מרוצים הם מצביעים ברגליים ונשארים בארגון כשהם אפקטיביים ויעילים

אז איך גורמים להם להשאר בארגון ולהיות שבעי רצון?

זוהי שאלת השאלות. בעידן שבו הכוח נמצא בידי העובדים, אתגר השימור הפך לנחלת הכלל. ארגונים רבים עושים כל שביכולתם להשאיר את הטאלנטים בארגון בדרכים יצירתיות ומגוונות אך למורת רוחם, לא בהכרח יעילות. מה כן מועיל? תשאלו את העובדים.

מודל מחוברות ארגונית 2022

בניית מודל מחוברות ארגונית חדש היא לא דבר של מה בכך. לצורך כך, הרכבנו צוות משימה, אספנו מאמרים, השתמשנו בנתונים מעשרות סקרים שערכנו, קראנו וניתחנו פרמטרים, פירקנו והרכבנו מחדש את המתודולוגיה והתוצאה לפניך – סקר מחוברות שנוגע בנושאים הכי בוערים בקרב עובדים בארגונים היום.

איך נראה המודל החדש?

מודל המחוברות החדש מורכב משישה מרחבי השפעה בהם אנחנו מודדים את חווית העובד, התשומות הארגוניות וביצועי המחוברות. להלן ששת מרחבי ההשפעה המרכיבים את סקר המחוברות שלנו: משמעות והזדהות, העובד במיטבו  Well-being, סביבת עבודה מאפשרת, צמיחה והתפתחות, ניהול ישיר ואמון בהנהגה.

כל אחד מהמרחבים הללו כולל בתוכו פרמטרים שונים, וכחלק מהמענה המקיף, אנחנו בודקים גם את הקשרים בין פרמטרים – לדוגמא: בחינת הקשר בין "עבודת ממשקים" ו-"עצמאות" לבין מידת המחוברות הכללית וכך מוצאים על מה כדאי לעבוד בארגון כדי למנף את חווית העובדים ואת הביצועים שלהם.

ממה מורכבים ששת מרחבי ההשפעה?

1. משמעות והזדהות

החיבור הערכי והמוטיבציוני לחזון ולערכים של החברה והיכולת של העובד להשפיע על הצלחת החברה.

2. העובד במיטבו

 האם לעובד שלכם יש את כל מה שצריך כדי להצליח בעבודתו? האשכול הזה כולל את הכלים והמשאבים שיש לו, וגם את חווית ההוגנות העצמאות והגמישות שלו בעבודתו בפרט ובארגון בכלל.

3. Well-Being

או "רווחה 360" בעברית, היא החוויה של הרווחה הנפשית שהעובד חווה, האשכול הזה מורכב גם מביטחון תעסוקתי, מהיכולת של העובד לבטא את עצמו ולחוש מאותגר, וגם מההוקרה ומהאיזון בין בית לעבודה. זה אשכול חדש לחלוטין, השאלות בו חדשות ובאו בעיקר מהשטח ומאתגרי התקופה.

Well-Being מורכב גם מביטחון תעסוקתי, מהיכולת של העובד לבטא את עצמו ולחוש מאותגר, וגם מההוקרה ומהאיזון בין בית לעבודה

4. סביבת עבודה מאפשרת

מרחב שעוסק בעבודה מול אנשים אחרים בארגון, יעילות התהליכים הארגוניים, עבודה מול מחלקות אחרות ועבודה בצוות, ובתוכו כולל גם את הביטחון הפסיכולוגי שחווים בצוות.

5. צמיחה והתפתחות

זה אחד הנושאים החמים ביותר היום. כשהוא לא מקבל ביטוי הופך לאחד הגורמים המרכזיים לעזיבת עובדים את הארגון שלהם. צמיחה והתפתחות עוסקת גם בלמידה אישית ומקצועית, הן בתוך התפקיד והן באפשרויות התפתחות וניוד שונות בחברה.

6. אמון בהנהגה ובמנהל הישיר

מרחב הכולל את טיב מערכת היחסים עם המנהל הישיר והיכולת שלו ללוות ולהוות דוגמא אישית כבעל כלים לפתרון בעיות מקצועיות, וגם אמון בהנהגת הארגון ואיכות השקיפות של ההנהגה.

כאשר תשאלו את העובדים, על רמת המחוברות שלהם באמצעות העברת סקר Connect-U אצלכם בארגון, תקבלו תמונת מצב בהירה אודות מצב המחוברות בארגון. באופן זה, התחושות שלכם בהנהלה מתורגמות למספרים ונתונים מדידים ויחד עם המלצות קונקרטיות לפעולה מתאפשר לנו לגבש אסטרטגיית שימור ממוקדת ויעילה שעונה על הצרכים בשטח.

עם זאת, לא תמיד התחושות שלנו כמנהלות ומנהלי HR עולות בקנה אחד עם תוצאות הסקר. ארגונים רבים מופתעים לגלות נתונים לא צפויים אודות המתרחש בארגון. לדוגמא חברת ביוטק שבחרה לעבור תהליך של סקר מחוברות, Connect-U, נכחה לגלות שעבודת ממשקים בעייתית בין צוותים הביאה לירידה משמעותית במחוברות הארגונית. כתוצאה מכך, החלה להשקיע בנושא עבודה בין צוותית ולייעל את הממשקים. השינוי לא אחר להגיע וחסך לחברה מאות אלפי שקלים.

רוצה לדעת יותר טוב מה קורה אצלך בארגון? נשמח להתאים גם לארגון שלך את סקר המחוברות החדש שלנו.  

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Open chat
1
AL Consultants Whatsapp
רוצה לדבר איתנו? אנחנו פה
ימים א'-ה' 08:30-18:30