איך הופכים מעסיק לא מוכר למותג שמגיעים אליו אלפי קורות חיים?

על תהליך מיתוג מעסיק של קרפור ישראל 

כחלק מתהליך ניהול השינוי המדהים בו ליווינו קרוב לשנה את חברת קרפור ישראל, צוות היועצות המוצלח שלנו הוביל גם תהליך מיתוג מעסיק. בכתבה נתמקד בתהליך בניית אסטרטגיית מיתוג מעסיק חדשנית ופורצת דרך, כזו שאפשרה גיוס המונים ויצירת מערך תקשורת פנים ארגונית שיתמוך את מסרי וערכי הארגון. 

בדצמבר 2022, כשאף אחד בארץ עוד לא ידע להגות את השם קרפור, התחלנו בתהליך מיתוג מעסיק. בין אם מדובר בסטארטאפ של 10 אנשים ובין אם מדובר בארגון ענק כמו קרפור – הערכים והמסרים של מותג המעסיק של הארגון, נוכחים בכל הפעילות שלו – הם יקבעו את אופיה של סביבת העבודה, הם יקבעו את מי נגייס ואיך נשמר את העובדים הקיימים.  

הפעם, האתגר היה לעשות טרנספורמציה לסניפים של רשתות סופר מוכרות בארץ למותג קמעונאות אירופאי, שמביא סטנדרט קנייה ושירות שטרם נראה פה. כלומר, לא מספיק סניפים נוצצים עם ניחוח של חו״ל, צריך לעבוד על ההון האנושי ומיתוג המעסיק כדי להגיע בסוף לנקודה בה חווית הלקוח תושפע ותושג מטרת העל הארגונית: לייצר חווית לקוח בינלאומית – חווית שירות יוצאת מן הכלל (תהליך בפני עצמו שנשמור לפוסט אחר). 

כנגזרת של מטרה זו נולד עקרון מנחה חדש, שהוביל אותנו בתהליך מיתוג המעסיק – תפישת העובד כלקוח. כלומר, כדי שלקוחות המותג ירגישו חווית קנייה בליגה אחרת, עובדי הארגון, בראש ובראשונה, צריכים להרגיש חווית עובד בליגה אחרת. 

איך גורמים לעובד להרגיש וואו? 

פשוט מאוד – פרקנו את מרכיבי ה-EVP (Employer Value Proposition) לחמישה גורמים – שכר, הטבות, קריירה, משמעות ו-Well Being, הבנו יחד איפה הארגון ממוקם על הסקאלה בכל אחד מהפרמטרים האלה ואיפה אנחנו שואפים להיות בכדי לחזק את הצעת הערך של הארגון, להפוך אטרקטיביים יותר, להצליח לגייס בקלות ולשמר עובדים טובים. כשזיהינו את הפער בין המצוי לרצוי, חזרנו לכל אחד מחמשת המרכיבים לעיל כדי לגבש פרקטיקות פעולה שיביאו אותנו ל״רצוי״ בהקדם. או במילים אחרות – מה אנחנו צריכים לעשות כדי להיות ארגון שובר שוק ברמת השכר, ההטבות, הקריירה, המשמעות וה-Well Being?  

מעבר לזה, נעשו עוד כמה תהליכים שקצרה הפסקה מלהכיל. זוכרים את המסרים הארגוניים שהזכרנו קודם? אותם הגדרנו בתהליך החזון והערכים (מבטיחים להרחיב בהזדמנות אחרת). מה שכן, חשוב להבין שאת אותם מסרים הפכנו יחד עם הנהלת קרפור לפרקטיקות המקדמות את תפישת העובד כלקוח 

צחוק בצדבסוף התהליך הזה, אנחנו בעצמו הגשנו קו״ח לקרפור. עם תנאים כאלה 

בשלב שלאחר מכן הגדרנו סט מסרים לכל פוזיציה בארגון כנגזרת של סט המסרים הכלליים ובנינו את התהליכים בהתאם למיתוג המעסיק בכל אחת מהפוזיציות: 

  • הגדרות תפקיד, תחומי אחריות, כישורים נדרשים, אפיון אישיותי 
  • תהליך איתור ומיוןמודעות דרושים, ראיון, מבחן 
  • קליטה ואונבורדינגספר קליטה, תכנית חפיפה 
  • הכשרות והדרכותמקצועיות ואישיות 
  • חווית עובד ורווחההטבות, פעילויות, מתנות 
  • תקשורת פנים ארגוניתפורומים, אירועים ומסרים  

אל דאגה, גיוס זה רק נדבך אחד בתוך פרוייקט מורכב של מיתוג המעסיק, ובהחלט לא עצרנו פה. מותג המעסיק של קרפור כלל בנייה מלאה הכוללת שפה גרפית וצילומית, פיתוח האב של תכנים, ערכים ופעילויות, כתיבת תוכן מלאה של המסרים והחומרים, יצירת קמפיין פנים ארגוני והטמעה בתקשורת הפנים ארגונית, הטמעה ויישום בתהליכים פנים ארגוניים, יצירת קמפיין חוץ ארגוני, יח״צ, הקמת עמודים ברשתות החברתיות ובינהם עמוד טיקטוק חזק ״לעבוד עם קרפור״, בו הצגנו בסרטונים אותנטיים ומצחיקים שגרפו מאות אלפי צפיות המציגים למה כדאי לעבוד בקרפור ועוד.. 

בסופו של תהליך הגיעו אלפי קו״חים רלוונטיים של קהל היעד שדייקנו יחד ושבהתאם אליו עיצבנו את כלל התהליך. 50 סניפים של קרפור ישראל פתחו את סניפיהם ברחבי הארץ באותו יום, כשהם מאויישים ומוכנים להשקה נוצצת. העובדים והעובדות מגיעים בבוקר עם חיוך ויודעים שהם לא באים לעבוד בעוד סופר, אלא במקום סופר שווה, כזה שמספק להם חווית עובד יוצאת דופן ומאפשר להם להתפרנס בכבוד, להתפתח מקצועית ולקחת חלק משמעותי במשהו גדול.   

רוצים לשמוע עוד על תהליכי מיתוג מעסיק וניהול תקשורת פנים ארגונית של AL Consultants? 

דברו איתנו!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Open chat
1
AL Consultants Whatsapp
רוצה לדבר איתנו? אנחנו פה
ימים א'-ה' 08:30-18:30