לא מבלים יותר על הכביש: בזבוז שעות עבודה או ניצול זמן אפקטיבי?

אנחנו נמצאים בעיצומה של המהפכה הגדולה ביותר בשוק העבודה ב-100 השנים האחרונות. השינויים הבלתי פוסקים מצריכים מאתנו, ארגונים ומנהלים, לאמץ שינוי תודעתי ופרקטי על מנת להמשיך ולנהל ארגונים באופן אפקטיבי. מחקר של הבנק הפדרלי בארה"ב שהתפרסם השבוע בארצות הברית פרסם כיצד העובדים בחרו לנצל את הזמן שהתפנה להם מכך שאינם נוסעים עוד לעבודה – העובדים מעדיפים בזמן הזה לבלות עם משפחתם, לעשות ספורט, לחזק את הזוגיות, לשמר תחביבים ועוד… סביב פרסום המחקר, התפתח דיון סוער במדיה על שעות עבודה ומדידתן.

הפרשנות של ממצאי המחקר במונחי "הפסד שעות עבודה" של עובדים, מבטאת תפיסה לא מעודכנת של מונחי עולם העבודה. אנחנו נמצאים בתקופה של מעבר – עולם העבודה השתנה בעקבות משבר הקורונה, וכעת, נדרש מהמנהלים והארגונים לעדכן תפיסה. פרשנות זו מסתכלת במונחי מדידת תשומות ואינה מתאימה לחוזה הפסיכולוגי החדש המתהווה בין העובדים לארגונים.

אין ספק שתקופת מעבר היא תקופה מאתגרת – מצד אחד, יש להבין שהדברים לא ישובו לקדמותם, וכל ניסיון להחזיר את הגלגל אחורנית הוא ניסיון עקר. ומצד שני, אין תמונה ברורה של עתיד עולם העבודה – מה שמבלבל ויכול לגרום לתסכול רב בקרב ארגונים – מהעובדים עד ההנהלה.

ארגונים ומנהלים צריכים לעדכן את תפיסתם ולהתבונן אחרת על מערכת היחסים עם העובדים. מערכות היחסים עם העובדים צריכות להתבסס על אמון. על המנהלים להגדיר בבהירות מה מצופה מכל עובד מחד, ולעשות פרסונליזציה לצרכי העובדים מאידך. מנהלים כיום נדרשים להתבונן על התוצרים והתפוקות מבלי לראות את העובדים כל הזמן ולפח על תהליך עבודתם, ועדיין הם נדרשים להניע את העסק ולהמשיך לייצר תוצרים איכותיים.

למעשה, מעבר לשינוי התפיסתי תודעתי, נדרש גם תרגום של השינוי לפרקטיקות ניהוליות חדשות – השינוי התפיסתי צריך להיות מגובה בכלי ניהול מעודכנים:

  • תקשורת:
    העמיקו את השיחות עם העובדים, דייקו את תיאום הציפיות בהעברת משימות, נהלו שיחות משוב אפקטיביות ולמדו כיצד לתת פידבק מתמשך.

  • היברידיות:
    נצלו את ההיברידיות והדינאמיות החדשה לטובת בניית מערכות יחסים של WINWIN עם העובדים. שכללו את מנגנוני הבקרה בארגון שלכם.

  • מחוברות:
    צרו מחוברות עובדים חזקה בפחות נוכחות פיזית במשרדים.

בתקופת המעבר הזו, שנחוות לעיתים כמאיימת, יש גם הזדמנות לבנות עולם עבודה משגשג, מותאם יותר לרוח התקופה והדור. ממצאי המחקר מראים שעם המעבר להיברידי העובדים המירו את שעות הנסיעה לזמן של ספורט, זמן משפחה ותחביבים – אנו רואים בכך בשורה משמחת מאוד, שבה יש הזדמנות לארגונים לזכות בעובדים עם WELL BEING גבוה יותר ומערכת איזונים נכונה יותר.

לסיכום, עולם העבודה משתנה ואיתו הכלים שאנחנו צריכים לאמץ כדי להמשיך להיות רלוונטיים לצעוד קדימה ולא להישאר מאחור. עדכנו איתנו גרסא, הצטרפו אלינו על מנת ללמוד יותר בוובינר שייערך ב 14.11 ויעסוק בדילמות ניהוליות נוספות, הרשמה בלינק > https://bit.ly/3DBFuzG



Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Open chat
1
AL Consultants Whatsapp
רוצה לדבר איתנו? אנחנו פה
ימים א'-ה' 08:30-18:30