כבר לא סטטי: כיצד OKR יכול לתת מענה לדרישות עולם העבודה החדש?

Adaptable OKR

“OKR Sucks!”, “What a hassle…”, ״90% טרחה, 10% תועלת״…

משפטים פרובוקטיביים או אמת צרופה? ובכן, גם וגם. לאחרונה, נשמעים ברשת יותר ויותר קולות המציגים את הנטל הבירוקרטי והטרחנות שמייצרת שיטת ה- OKR. או כמו שציין בפנינו לקוח שניסה לעבוד עם OKR ונכווה –Od Ke’ev Rosh.

מדוע OKR לעתים מהווה נטל בירוקרטי?

מנסיוננו, פעמים רבות ארגונים מאמצים שיטת מדידה אסטרטגית כלשהי (מ- OKR ועד KPI) כי "כך עושים בחברה של מכר שלי", "כי כך כתוב בספר", "כי ראיתי בוובינר" והסיבה הכי טובה אותה שמענו: "כי מערכת ה- OKR באינטרנט היא בחינם".

ובכן, האדם אותו האדם, אך "אין נכנסים לאותו הנהר פעמיים" (הרקליטוס).

הנטיה לאמץ את הפתרון שעובד מצוין לאחרים כ"תורה מסיני" לא משרתת את הארגון. כוחה של שיטה- בהתאמתה למשתמש. יש ארגונים שזקוקים למיקוד את אסטרטגי בלבד, יש ארגונים בעלי אסטרטגיה מגובשת שמעוניינים לוודא שכל הארגון פועל לפיה, ויש כאלו שרוצים לשפר ביצועים ולייצר מדידות. איך זה יוצא לפועל? בכל ארגון זה ייראה אחרת לחלוטין.

גמישות זה שם המשחק
וכאן נכנסת לתמונה החוזקה העיקרית והלא ידועה של שיטת ה- OKR: ה- Adaptable OKR

המשמעות- לא חייבים לקנות את הפרה כולה בשביל קצת חלב. יש ליישם את החלקים בשיטה שבאמת נותנים ערך לארגון שלכם, באופן ספציפי. מעבר לכך, לחברות בקצב שינוי מהיר, מה שעובד כעת עלול לא להתאים בעוד חצי שנה. את השיטה יש להתאים לחברה תוך כדי תנועה.


יש ארגונים להם עדיף לא לגבש OKR לכל עובד מפני שבתהליך שינוי מבנה ארגוני הסמכויות האישיות ישתנו במהרה ויווצר בזבוז זמן משווע בעדכון ה- OKR חדשות לבקרים. יש ארגונים להם עדיף לגבש OKR שנתי בלבד, ויש שעדיף להם רבעוני. יש שהמדידות של כל KR תציל את הביצועים השנתיים מול הדירקטוריון, ויש שדיוק אבני הדרך יספק אותם.  

ולפעמים, OKR כלל לא מתאים וניגש ל -3 אותיות אחרות: KPI, MBO, AOP…


האותיות לא חשובות אלא הדיוק לצרכים, ובשביל זה אנחנו כאן.

Be Flexible, Be Adaptable

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Open chat
1
AL Consultants Whatsapp
רוצה לדבר איתנו? אנחנו פה
ימים א'-ה' 08:30-18:30