המיתון באוויר?
תתחילו לדבר ביזנס!

ההאטה הכלכלית מורגשת בכל הסקטורים – המיתון מעורר שאלות עסקיות ומנהלים רבים שואלים את עצמם – מהי האסטרטגיה הנכונה ביותר? לשרוד, לשמור על הקיים או אולי להשקיע בצמיחה? בכתבה זו נתעמק בכך שלא משנה באיזו אסטרטגיה תבחרו, עליה להיות מהירה וממקסמת רווח.

בואו נדבר על 'פיבוט אסטרטגי' (Pivot Strategy)

'פיבוט אסטרטגי' אומר: משהו קורה סביבכם, השוק בו אתם פועלים משתנה, אז חכו רגע עם התכנון ארוך הטווח והיעדים שהוגדרו להם לפני כמה חודשים. שנו כיוון, תפעלו עכשיו בזריזות ובחדות כדי להשאר רלוונטיים. עכבו את האסטרטגיה המקורית לטובת אסטרטגיה קצרת טווח שתמקסם את ההשרדות/ הצמיחה שלכם בעת הנתונה.

אנחנו בתחילתו של מיתון. עומקו לא ברור, היציאה ממנו עדין לא ברורה. מה שברור הוא שצריך לחשוב איך לפעול במסגרתו.

אז מאיפה מתחילים? חושבים ביזנס!

ארגונים רבים נשענים על אסטרטגית צמיחה של Product Led  ומשקיעים בסל מוצרים ופיתוחים ארוכי טווח. כשהשוק במיתון, ארגון חכם יפעל למקסום רווחיו. ההנהלה תתכנס ותשנה את היעדים השנתיים והרבעוניים (קצרי הטווח) סביב השאלה: "איך נרוויח הכי הרבה כסף בתקופה זו?"

ארגון מבריק, לעומת זאת, יבין שהוא ישות הוליסטית, ובו חלקים רבים אותם יש לכוון לאותן המטרות. כשהארגון פועל כגוף אחד- בזבוז האנרגיה והמשאבים מצטמצם ושורת הרווח משתפרת. בעת מיתון, הארגון יפעל לשינוי תודעתי בכל חלקי הארגון כך שידבר את מקסום שורת הרווח.

אז מה זה בעצם אומר? צריך לנעוץ רגל אחת בהווה ורגל אחת בעתיד, לפעול מהר אך באופן אחראי כדי לסובב את הספינה. ואיך תעשו זאת? על ידי 3 שלבים עיקריים:

  • אסטרטגיה מדויקת: היפגשו לישיבה אחת או שתיים וצאו עם מטרות אסטרטגיות קצרות טווח (שנה, רבעון). זה לא הזמן לפגישות אינסופיות, זה הזמן לפגישות קצרות, יעילות ומהירות.
  • LEAN WORKPLANS: בנו תכניות עבודה בסיסיות וכלליות. הזמן הוא המפתח, האקסל לא יוכל להכיל שורות רבות עם אינספור משימות ותיאום מושלם בין מחלקות תלויות. אין זמן לייצר מדידה מסועפת ומורכבת. אז מה כן? מדד מרכזי, אבני דרך מרכזיות. "תקציר מנהלים" של תכנית העבודה השכיחה. המטרה- מסתנכרנים על מה שחשוב ומגבשים את הפרטים תוך כדי תנועה.
  • Employee Business Partner (EBP): מנכ"ל אחד אמר לי פעם: "אני רוצה שכל עובד לפני השינה יחשוב איך הוא מביא לחברה עוד כסף". אולי זהו אינו חזון מעורר השראה, אבל בעת מיתון, זו מציאות רצויה. לשם כך, צריך לייצר מנגנונים לרתימת העובדים למשימה החדשה של החברה, מנגנונים שפיתוחם מהיר, השפעתם ארוכת טווח ומהותם יצירת מנוע פנים-ארגוני חדש ואפקטיבי.
    • סקרנים מה זה EBP, המונח החדש שטבענו? חכו למאמר הבא.

איך גורמים לזה לקרות?

דברו איתנו!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Open chat
1
AL Consultants Whatsapp
רוצה לדבר איתנו? אנחנו פה
ימים א'-ה' 08:30-18:30